Przygotowując się do nowej kampanii, z polecanego m.in. przez Geralta dodatku "Magnimar: City of Monuments" wypisałem najważniejsze stronnictwa działające w tym mieście. Przy tym pominąłem tutaj te najbardziej tajne, o których dowiedzenie się samo w sobie może stanowić materiał na przygodę. Część nazw nieco uprościłem, część przetłumaczyłem.
1. Lord Burmistrz Haldmer Grobaras
2. Najpotężniejsze rody szlacheckie
– Derexhi – najemnicy i ochrona
– Kaddren – czarodzieje
– Mindurian – kamieniarze i budowniczy
– Nirodin – sztuka (malarstwo, rzeźba)
– Scarnetti – tartaki i stocznie
– Valdemar – rybołówstwo
– Vanderale – handel
– Versade – rozrywka
3. Świątynie
– Abadar – bóg handlu i cywilizacji
– Calistria – bogini rozkoszy i zemsty
– Desna – bogini wolności, szczęścia i podróży, opiekunka Varisian
– Iomedea – bogini odwagi i honoru
– Pharasma – bogini śmierci, narodzin i przeznaczenia
– Erastil – bóg rodziny, łowiectwa i wspólnoty
– Norgorber – bóg sekretów, złodziei i zabójców
– pomniejsze kulty (niekoniecznie złe)
4. Organizacje przestępcze
– Nocne Szalki – największa gildia złodziei w mieście
– Gargulce – włamywacze
– Łuczywa – bandyci poza granicami miasta
– Szubienicznicy – największy gang Varisian (Skarnowie)
– Strachulce – wykorzystują sieroty i uliczników, m.in. do handlu narkotykami (Skarnowie)
– Chłopcy Doluna – żebracy z Cienia (Skarnowie)
– Wieżyce – kobiety włamywaczki (Skarnowie)
– Barwiarze – przemytnicy (Skarnowie)
– Ostrza Wraków – handel informacjami (Skarnowie)
– gangi Shoanti
5. Konsorcjum Aspis – międzynarodowa organizacja wywożąca thassilońskie skarby z Varisii
6. Loża Odkrywców – konkurenci Konsorcjum Aspis, badacze starożytności
7. Kamień Mądrości – szkoła magów specjalizujących się w magii ochronnej i wieszczeniu
8. Manufaktura Golemów – wytwórnia magicznych konstruktów
9. Smoczy Stadion – kibice, gladiatorzy, sportowcy
10. Cechy i gildie – w Magnimarze jest ich całe mnóstwo, najpotężniejsza jest Gildia Kupiecka
11. Sabriyya Kalmeralm – Księżniczka Targowiska Żagli
12. Zakon Gwoździa Rycerzy Piekieł
13. Straż miejska – jej garnizonem jest wieża Arvensoar
14. Marynarka Magnimaru – raczej nie interesują się bezpośrednio miastem
15. Mała Rada – reprezentanci dzielnicy Ordellia
16. Starszyzna Varisian
2 komentarze:
Przyda się przy drugiej części RotRL.:)
Magnimar to super miasto. :) Sam kiedyś chciałbym w nim poprowadzić. Nazwy gangów fajne.
Prześlij komentarz