(Początek kampanii można znaleźć tutaj.)
W sesji 17.02.2019 r. mieliśmy postaci na 6. poziomie: Andrel – pół-elf zabójca Dimir, Briska – człowiek czarodziej Izzet, Garlan – człowiek mnich cieni Dimir, Dalben – człowiek bard wiedzy Azorius.
Po zakupach u czarownicy Golgari drużyna zamiast członków Domu Dimir natknęła się na dwa upiory (wraiths). Andrel walczący magicznym mieczem, Garlan o magicznych pięściach oraz Briska i Dalben z magicznymi czarami dość sprawnie poradzili sobie z przeciwnikami, choć tamci mocno uderzali – niewiele brakowało, aby ktoś z drużyny zginął.
W gospodzie „Pod gargulcem” dowiedzieli się, że niespokojne duchy już od dłuższego czasu niepokoją okolice Białych Wież. Poznali gospodarza Rudego Borysa i jego pomocniczkę Levi. Choć lokal był dość obskurny, to jedzenie mieli całkiem niezłe. Widziany wcześniej sztukmistrz, Elvyn Rykk, zabawiał towarzystwo opowieściami o swoich nieprawdopodobnych przygodach. Także i Arfus i Angus dotarli wcześniej do gospody, ale gracze jakoś nie chcieli już z nimi rozmawiać. Ciekawsze były opowieści o starej katedrze Orzhov po drugiej stronie portu, opuszczonej i podobno nawiedzonej.
Po porządnym odpoczynku w gospodzie drużyna następnego dnia udała się do nowej katedry, aby dowiedzieć się czegoś więcej o zleceniu, o którym wieści słyszeli. Tavis, dowódca straży zaprowadził ich na spotkanie z lokalnym przywódcą Syndykatu. Ministros Tyr Wycheck owszem, obiecał zapłacić 2000 zinów (sztuk złota), ale naturę zlecenia wyjawił dopiero po podpisaniu szczegółowego kontraktu z drużyną (który przewidywał m.in. 1000 zinów kary za złamanie tajemnicy dotyczącej zlecenia). Dotyczyło ono zabicia tzw. Czwórki, grupy doświadczonych wojowników Gruul, którzy podobno planowali zamach na Wysokiego Komisarza Azorius, znanego drużynie Kylena Galzavro. Ministros posiadał o nich szczegółowe informacje, m.in. gdzie jest ich kryjówka (w zrujnowanym Pałacu Lwów w Zielonej Dolinie) oraz wyczarował iluzje twarzy całej Czwórki.
Nie marnując czasu, drużyna od razu wyruszyła z powrotem na południe, aby wykonać zadanie. Przemykali się unikając spotkań, zbliżając się do celu znów zabezpieczeni czarem Pass without Trace. Późnym popołudniem dotarli do Pałacu Lwów. Uważali na pułapki, Briska wykryła czar Alarm zabezpieczający wejście do budynku. Wszystko poszło bardzo sprawnie, do czasu gdy Garlan otwierając jedne z drzwi uruchomił automatycznie kuszę. Przed pociskiem udało mu się uchylić i wydawało się, że wszystko jest już dobrze, ale zwolnienie pułapki usłyszeli jednak Gruulowie. Chwilę później zaatakowali. Nie mieli wiele czasu na opracowanie taktyki (ostrożne podejście drużyny zaowocowało) i ostatecznie przegrali pojedynek z graczami.
Przeszukując ich kryjówkę udało się znaleźć kosztowności warte 1000 zinów. Do tego doszły łupy ściągnięte z ciał przeciwników: scimitar +2, shield +2, 3 potions of healing, ring of resistance (radiant). Zgodnie ze zleceniem Orzhov obcięto głowy pokonanym, aby przekazać je Ministrosowi. Postanowiono jeszcze przesłuchać zmarłych (Speak with Dead), przed opuszczeniem Pałacu Lwów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz