piątek, 20 lutego 2015

Stronnictwa w Magnimarze


Przygotowując się do nowej kampanii, z polecanego m.in. przez Geralta dodatku "Magnimar: City of Monuments" wypisałem najważniejsze stronnictwa działające w tym mieście. Przy tym pominąłem tutaj te najbardziej tajne, o których dowiedzenie się samo w sobie może stanowić materiał na przygodę. Część nazw nieco uprościłem, część przetłumaczyłem.

1. Lord Burmistrz Haldmer Grobaras
2. Najpotężniejsze rody szlacheckie
        Derexhi – najemnicy i ochrona
        Kaddren – czarodzieje
        Mindurian – kamieniarze i budowniczy
        Nirodin – sztuka (malarstwo, rzeźba)
        Scarnetti – tartaki i stocznie
        Valdemar – rybołówstwo
        Vanderale – handel
        Versade – rozrywka
3. Świątynie
        Abadar – bóg handlu i cywilizacji
        Calistria – bogini rozkoszy i zemsty
        Desna – bogini wolności, szczęścia i podróży, opiekunka Varisian
        Iomedea – bogini odwagi i honoru
        Pharasma – bogini śmierci, narodzin i przeznaczenia
        Erastil – bóg rodziny, łowiectwa i wspólnoty
        Norgorber – bóg sekretów, złodziei i zabójców
        pomniejsze kulty (niekoniecznie złe)
4. Organizacje przestępcze
        Nocne Szalki – największa gildia złodziei w mieście
        Gargulce – włamywacze
        Łuczywa – bandyci poza granicami miasta
        Szubienicznicy – największy gang Varisian (Skarnowie)
        Strachulce – wykorzystują sieroty i uliczników, m.in. do handlu narkotykami (Skarnowie)
        Chłopcy Doluna – żebracy z Cienia (Skarnowie)
        Wieżyce – kobiety włamywaczki (Skarnowie)
        Barwiarze – przemytnicy (Skarnowie)
        Ostrza Wraków – handel informacjami (Skarnowie)
        gangi Shoanti
5. Konsorcjum Aspis – międzynarodowa organizacja wywożąca thassilońskie skarby z Varisii
6. Loża Odkrywców – konkurenci Konsorcjum Aspis, badacze starożytności
7. Kamień Mądrości – szkoła magów specjalizujących się w magii ochronnej i wieszczeniu
8. Manufaktura Golemów – wytwórnia magicznych konstruktów
9. Smoczy Stadion – kibice, gladiatorzy, sportowcy
10. Cechy i gildie – w Magnimarze jest ich całe mnóstwo, najpotężniejsza jest Gildia Kupiecka
11. Sabriyya Kalmeralm – Księżniczka Targowiska Żagli
12. Zakon Gwoździa Rycerzy Piekieł
13. Straż miejska – jej garnizonem jest wieża Arvensoar
14. Marynarka Magnimaru – raczej nie interesują się bezpośrednio miastem
15. Mała Rada – reprezentanci dzielnicy Ordellia
16. Starszyzna Varisian

2 komentarze:

Bleddyn pisze...

Przyda się przy drugiej części RotRL.:)

Piotr pisze...

Magnimar to super miasto. :) Sam kiedyś chciałbym w nim poprowadzić. Nazwy gangów fajne.