tag:blogger.com,1999:blog-6359766353013271902.post4246139664929322651..comments2024-03-26T08:13:29.322+01:00Comments on Miasto ze Spiżu: Świat Podziemi – świetny na jednostrzałyIfrythttp://www.blogger.com/profile/08568876894350411986noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-6359766353013271902.post-59873845668637651642020-08-17T09:20:27.883+02:002020-08-17T09:20:27.883+02:00Spóźniony komentarz, dopiero zabieram się za blogo...Spóźniony komentarz, dopiero zabieram się za blogowe zaległości. Dzięki za opublikowanie Twojej wersji Świata Podziemi! Miałem szczęście zagrać z Tobą na wspomnianej ZjAvie i byłem pod wrażeniem, jak ta wersja dobrze się sprawdza na konwencie. Wszystko na jednej kartce, łatwo stworzyć postacie i nie trzeba tracić wiele czasu na tłumaczenie reguł.<br />Swoją drogą, bardzo fajnie się grało. Dla mnie to też był ostatni konwent, na jakim byłem i prawdopodobnie w ogóle przed dłuższą przerwą w erpegowych wyjazdach. Cieszę się zatem z tego, jak owa konwentowa przygoda się dla mnie skończyła, bo została mi z tej imprezy masa wspaniałych wspomnień.<br /><br />Co do grania OSRowych rzeczy na konwentach, to osobiście wybrałbym chyba Into the Odd. <br />Chociaż ŚP też sprawdza się nieźle, jak miałem okazję przekonać się osobiście. :) Nadziałem się ostatnio na dość dobry materiał na ten temat w podcaście Fear of the Black Dragon, gdzie jeden z autorów poprowadził w ten sposób sporo sesji i dzieli się doświadczeniami.<br />https://www.gauntlet-rpg.com/fear-of-a-black-dragon/into-the-fire<br />Segment o Świecie Podziemi zaczyna się od około 24 minuty. Zostawiam, może kogoś zainspiruje.Oelhttps://www.blogger.com/profile/01003407677797780421noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6359766353013271902.post-35739231660037477022020-07-23T08:52:32.986+02:002020-07-23T08:52:32.986+02:00Nie wszystkie mechaniki nadają się równie dobrze d...Nie wszystkie mechaniki nadają się równie dobrze do dungeon crawla. Np. zbyt długie walki mogą skutecznie zniechęcić graczy. Ciekaw jestem, jak L5K sprawdzi się w takiej konwencji.Ifrythttps://www.blogger.com/profile/08568876894350411986noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6359766353013271902.post-22158468904970768492020-07-23T00:22:51.613+02:002020-07-23T00:22:51.613+02:00Dzięki, postaram się powoli podsuwać ten pomysł zn...Dzięki, postaram się powoli podsuwać ten pomysł znajomym. Tymczasem, jeśli chodzi o penetrację lochów, to cały czas czeka na nas wejście do podziemi Shiro Hiruma w L5K :DSzakalhttps://www.blogger.com/profile/05619613509266997313noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6359766353013271902.post-90313751164298194632020-07-22T15:33:20.157+02:002020-07-22T15:33:20.157+02:00Tak jak tutaj piszę, to takie rozwiązanie tylko po...Tak jak tutaj piszę, to takie rozwiązanie tylko połowicznie OSR-owe. Ale żeby właśnie dać poczuć graczom, o co chodzi w takim graniu, może się nieźle sprawdzić, także w formie jednostrzału - a na pojedynczą sesję powinno być się łatwiej umówić niż na wieloletnią kampanię. :)<br /><br />Mechanika mechaniką, ale nie da się uciec od przygotowania jakiegoś materiału. Jak chcesz OSR, to powinieneś mieć jakiś loch na początek (np. na tę pojedynczą sesję próbną). Możesz wziąć np. darmowy gotowy moduł "Hermit Caves", o którym kiedyś pisałem tu na blogu: http://ifrytrpg.blogspot.com/2018/02/the-hermit-caves-recenzja.htmlIfrythttps://www.blogger.com/profile/08568876894350411986noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6359766353013271902.post-6470902010848330852020-07-22T14:59:03.096+02:002020-07-22T14:59:03.096+02:00Fajny tekst, dzięki. Podczytuję sobie od dłuższego...Fajny tekst, dzięki. Podczytuję sobie od dłuższego czasu teksty na temat OSR - ot tak, by gdzieś budować sobie takie zaplecze wiedzy o staroszkolnym graniu. Wciąż jest to jednak jedynie zaplecze teoretyczne. Nigdy z moimi znajomymi nie miałem okazji się w to pobawić, bo a) regularne granie zawsze stanowiło dla nas spore wyzwanie; b) moje "zajawki" niekoniecznie innym podchodzą i c) paradoksalnie zawsze zdawało mi się, że aby w ogóle zacząć grać w ten sposób, to trzeba poświęcić trochę czasu na przygotowania (a chyba nie o to chodzi w sandboxach, nie?). W każdym razie, często myślę sobie, że ten sposób na grę pachnie długą telenowelą (tak na przykład odbieram całą sagę o Gurczenie u Roberta) i to poczucie ciągłości historii jest chyba tym, co zawsze mnie w RPGach niesamowicie kręciło. Dzięki za link do Twojego tłumaczenia - może za jakiś czas uda mi się przekonać znajomych do takiej gry.Szakalhttps://www.blogger.com/profile/05619613509266997313noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6359766353013271902.post-91136870434101478002020-07-21T11:33:15.292+02:002020-07-21T11:33:15.292+02:00Do Vagabonds of Dyfed ukazuje się sporo dodatkowyc...Do Vagabonds of Dyfed ukazuje się sporo dodatkowych materiałów. Jest to pełnoprawny system z linią wydawniczą i porządnymi 'production values'.Ifrythttps://www.blogger.com/profile/08568876894350411986noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6359766353013271902.post-41069130637572992362020-07-21T10:42:26.848+02:002020-07-21T10:42:26.848+02:00Dzięki za podrzucenie, słyszałem o vagabonds ale n...Dzięki za podrzucenie, słyszałem o vagabonds ale nie miałem okazji się przyjrzeć. Trzeba nadrobić (jak wiele rzeczy osr)Kurczakhttps://www.blogger.com/profile/10229045749252502427noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6359766353013271902.post-48938641165414972492020-07-21T10:36:27.297+02:002020-07-21T10:36:27.297+02:00Takie rozwiązanie zastosowano w Vagabonds of Dyfed...Takie rozwiązanie zastosowano w Vagabonds of Dyfed. To jest dość podobne połączenie PbtA z OSR, tyle że właśnie z tagami.<br />https://www.drivethrurpg.com/product/240583/Vagabonds-of-Dyfed<br />Ja w praktyce wolę atrybuty liczbowe. Tagi w teorii są fajne, ale w praktyce spowalniają rozgrywkę. Przy każdym teście dochodzi dodatkowy krok, gdy wyszukuje się pasujące tagi, a na ogół i tak liczy się stały ich zestaw, co odpowiada liczbowej wartości.Ifrythttps://www.blogger.com/profile/08568876894350411986noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6359766353013271902.post-34983533064591668002020-07-21T10:13:14.136+02:002020-07-21T10:13:14.136+02:00Kurcze bardzo fajnie to wygląda. Grałbym. Chociaż ...Kurcze bardzo fajnie to wygląda. Grałbym. Chociaż kusi żeby przerobić atrybuty na system tagów jak w City of mist.Kurczakhttps://www.blogger.com/profile/10229045749252502427noreply@blogger.com